• 88081006(021)
  • 09370305646
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

عصب کشی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


زمانی که دندان ها بطور وسیعی دچار پوسیدگی شده اند گفته میشود پوسیدگی به عصب دندان رسیده، به این معناست که پوسیدگی دندان بیش از حد پیشروی کرده و درد به قسمت عصب دندان رسیده که درد آن ضرباندار، ناگهانی و غیرقابل تحمل است. همچنین زمانی که درد به قسمت عصب دندان می‎رسد، دندان ها به شدت حساس می‎شوند. حساسیت آن در مقابل مواد غذایی گرم و سرد آشکار می‎شود که بسیار آزاردهنده است و تنها با مصرف مسکن آرام می‎شود.
 مراحل عصب کشی دندان ها .
. رادیوگرافی از دندانهای پوسیده به منظور مشخص شدن، حدود ریشه و میزان پوسیدگی و وجود یا عدم وجود ضایعات دور ریشه انجام می‌گیرد. در مرحله بعد دندانپزشک ، پوسیدگیهای دندان را برداشته و حفره دسترسی به عصب دندان را ایجاد می‎کند و با کمک دستگاه اپکس لوکیتور و یا به کمک رادیوگرافی، طول ریشه دندان تعیین می‎شود. پاکسازی کانال دندان به کمک فایلهای دستی و یا روتاری و شستشوی کانالهای دندان نیز از دیگر مراحل عصب کشی دندان است.
در پایان فرایند عصب کشی، کانال دسترسی به عصب‌ها خشک می‎شود. سپس دندانپزشک آن محل را با ماده گوتاپرکا پر می‎کند. تمامی مراحل عصب کشی دندان به وسیله دستگاه اپکس لوکیتور و فایلهای روتاری انجام می‎گیرد. این کار موجب افزایش کیفیت و سرعت کار و همچنین موجب کاهش درد بعد از عصب کشی می‎شود.
درمان عصب کشی چند جلسه طول می‌کشد؟

درمان کانال‌های ریشه یا همان عصب کشی معمولاً بین یک الی سه جلسه برای یک دندان ممکن است طول بکشد. در بیشتر موارد درمان ریشه دندان یک یا دوجلسه می‌باشد. امروزه با توجه پیشرفت‌های زیادی که در حوزه تکنولوژی و دانش رشته اندودنتیکس (عصب کشی) صورت گرفته است، تعداد درمان‌های تک جلسه‌ای نسبت به زمان‌های قبل افزایش چشمگیری یافته است.


تمامی حقوق این سایت متعلق به دندانپزشکی ایران زمین می باشد.